Denborarekin, Figmak eboluzionatu egin du, eta guk ere bai. Hodeiko interfazeen editore gisa hasi zena, plataforma sortzaile integral bihurtu da, eta aukera ematen digu diseinatzeko, ilustratzeko, IArekin prototipoak egiteko, kanpainetarako edukia sortzeko, denbora errealean lankidetzan aritzeko eta baita webguneak argitaratzeko ere. Dena leku beretik. Dena talde-lanean.

Figma aukeratzen dugu errazten duenagatik, sinplifikatzen duenagatik eta indartzen duenagatik. Urtetan, diseinu-fitxategi bat irekitzeko edo editatzeko, sistema eragile egokia eduki behar zen, software jakin bat instalatu edo bertsio astunak trukatu posta bidez. Tira, erronka handia zen. Figmak, ordea, arauak aldatu zituen: edozein nabigatzailetatik sar zaitezke, edozein gailu eta sistematan, mahaigaineko bertsioarekin, mugikorreko app-arekin eta denbora errealeko aurrebistarekin.

Baina eskuragarritasuna gailutik harago doa: Figmak ikasteko kurba hain leuna duenez, edonork parte har dezake. Diseinatzaileak ez diren profilek iruzkina egin dezakete, testua editatu, fluxuak berrikusi edo beren esperientziatik ekarpenak egin, beldurrik gabe. Eta hori funtsezkoa da guretzat. Prozesu partekatuetan sinesten dugu, adimen kolektiboan eta diseinua proiektuen parte direnei zabaltzean. Horregatik, denbora errealean ere baloratzen dugu haien lankidetza-gaitasuna: elkarrekin diseinatzen dugu, lana egin ahala berrikusten dugu, zuzenean komentatzen dugu artxiboan, eta lan-mahaitik irten gabe hartzen ditugu erabakiak. Google Docs bat bezala, baina interfazeetarako.
 

Workoholics-en Figma erabiltzen dugu diseinu digitalaren fase guztietan. Proiektu bakoitzaren arabera rol desberdinak esleitzen ditugu: komunikazio eta marketin taldeak testu eta hierarkia bisualak komentatzen ditu; garapena Dev moduan sartzen da propietateak ateratzeko, egiturak berrikusteko eta inplementatzeko prest dauden asset-ak esportatzeko; eta diseinu taldea wireframes, layout, prototipo interaktibo eta osagai berrerabilgarrien sorkuntzaren buru da. Dena artxibo berean gertatzen da, denbora errealean, bikoizketarik eta gaizki-ulerturik gabe.

Tresnaren inguruko ekosistema ere ahalik eta gehien aprobetxatzen dugu. Figmako komunitatea inspirazio eta konponbide baliabide agortezina da: UI kit-ak, diseinu sistemak, baliabide irisgarriak, ideia sortzaileak. Eta erabiltzen ditugun plugin eta widget-ek lagundu egiten digute atazak automatizatzen, probako edukia sortzen, kolore-kontrastea baliozkotzen, testuak itzultzen, osagaiak dokumentatzen edo diseinuko tokenak sinkronizatzen. Plugin eta widget berri bakoitza denbora aurrezteko eta xehetasunak zaintzeko beste tresna bat da.
 

Figma interfaze-editore izatetik, diseinu eta sormen anitzeko plataforma izatera pasatu da, diseinu, garapen eta eduki taldeen beharretara egokitzeko gai dena. Hauek dira azkenaldian ezarri dituzten eguneratze batzuk.

  • Figma Draw: ilustraziorako tresna integratua, trazu dinamikoak, maskarak eta eskuz idazteko aukera ematen duena. Ezin hobea da ukitu pertsonalagoa edo artistikoagoa emateko, artxibotik atera gabe.
  • Grid + Auto Layout: benetako laukietan oinarritutako diseinu-sistema berriak CSSren portaera simulatzen du, diseinuaren eta garapenaren arteko lankidetza erraztuz eta ikusmen-fideltasuna hobetuz.
  • Figma Sites: webguneak zuzenean tresnatik diseinatzeko eta argitaratzeko aukera ematen du, breakpointak, animazioak eta estilo editagarriak erabiliz. Arintasuna eta koherentzia bisuala behar duten landing, kanpaina edo web iragankorretarako erabiltzen dugu.
  • Figma Make: adimen artifizialean oinarritutako funtzionalitate bat, prototipo funtzionalak sortzen dituena hizkuntza naturaleko marko edo deskribapenetatik abiatuta. Ideiak baliozkotzen eta irtenbideak azkar aztertzen laguntzen digu.
  • Figma Buzz: marketin-taldearentzat pentsatua. Txantiloiak, kalkulu-orriak eta promptak erabiliz, eskalako asset bisualak sortzeko aukera ematen du, betiere markaren ikusizko koherentziari eutsiz.
  • Dev Mode + MCP Server: koderako traspasoa hobetzen du, GitHub Copilot edo Claude bezalako tresnak diseinuan definitutako estilo, neurri eta tokenetara zuzenean sartzeko aukera ematen baitu.
  • Irudi generatibo integratuak: 2025eko maiatzetik, Figma-k IA bidezko irudien sorkuntza eta edizioa txertatzen du zuzenean lan-mahaian, eta horrek aukera sortzaileak zabaltzen ditu, lan-fluxutik atera gabe.

Laburbilduz, Figma ez da erabiltzen dugun tresna bat bakarrik: elkarrekin diseinatu, berrikusi, ikasi, sortu eta hobetzen dugun espazio partekatu bat da. Hobeto lan egiten laguntzen digu, konektatuago, marruskadura gutxiagorekin eta askatasun gehiagorekin. Kolaboratiboa da, irekia, bizia. Eta horregatik jarraitzen du izaten, proiektuz proiektu, gure lan egiteko moduaren funtsezko zati bat.