IkusiMapa ikusiArrastratuWebgunera joan

Figma & Worköholics, diseinu kolaboratiboaren tandem perfektua

Worköholics-en tresna ugari erabiltzen ditugu gure egunerokotasunean: AB Tasty, Mattermost, Visual Code Studio, Trello, Google-en aplikazio ugari, Metricool… Baina Figmak da txapela merezi duena. Horregatik, taldeko pertsona guztiok ezagutzen eta erabiltzen dugu, neurri handiagoan edo txikiagoan, bektore-grafikoen editorea, bereziki produktu-diseinatzaileentzat, UX-entzat eta UI-rentzat sortutakoa.

Zergatik Figma eta ez diseinu kolaboratiboko beste tresna bat?

Garai batean, zenbait artxibo ikusi ahal izateko, sistema eragile edo aplikazio zehatz bat izatea beharrezkoa zen eta horrek arazo bat suposatzen zuen.

Figma grafiko bektorialen editore bat da, baita prototipoak sortzeko tresna bat, batez ere webean oinarritua, macOS eta Windows-eko mahaigaineko aplikazioek gaitutako offline ezaugarri gehigarriekin. Horrek esan nahi du aplikaziotik eta edozein web nabigatzailetatik erabil dezakegula, sistema edozein dela ere. Izan ere, uste dugu hori dela lehiakideen aldean duen abantailarik handienetako bat, eskuragarriena baita.

Eta horretan dihardugu, hain zuzen ere, Worköholics-en, erabiltzeko errazak diren eta pertsona guztientzat eskuragarri izango diren produktu digitalak diseinatzen. Nola ez genuen, orduan, mundua ulertzeko dugun moduarekin bat datorren tresna baten alde egingo?

Eta horregatik erabaki genuen Figmara migratzea.

Lan kolaboratiboa odolean daramagu

Bestalde, Worköholics-ek bezala, diseinua arina eta produktiboa izan behar duen lankidetza-prozesu gisa ulertzen du Figmak, eta hori arrakastaz eraman du bere produktuaren esperientziara. Nola?

  • Pertsonek aldi berean artxibo berdinean lan egin dezakete, zer egiten duten ikusi, komentatu, etab.

  • Hodeian lan egiten da, adibidez Google Docs-ekin gertatzen den bezala, fitxategiak denbora errealean sinkronizatuta daude eta ez dago beste artxibo-bertsio batzuk zabaltzeko arriskurik.

  • Diseinu-elementuen propietateak CSS, iOs eta Android kodeetan irakurtzeko aukera ematen du, eta horrek lan-fluxua hobetzen du garatzaileekin.

  • Artxibora sarbidea duen edozein pertsona gai da baliabideak hainbat formatu eta tamainatan esportatzeko.

Eta hori nahikoa ez balitz, osagaien eta estiloen liburu-dendak daude, beharrezkoa denean haietara jotzeko, eta horrek are gehiago errazten du diseinu- eta garapen-lana.

Figmaren ikaskuntza-kurbari dagokionez, beste aplikazio batzuekin alderatuta, hazkunde esponentziala duela esan dezakegu. Hau da, tresnaren oinarrizko kontzeptuak ikas ditzakezu, eta ezagutzak zabaltzen joan, eguneroko bizitzan behar berriak sortu ahala. Gainera, Figmak gida bat du bere webgunean -testu eta bideo formatuan-, non tutorialak dituzun eta horien funtzionaltasun guztiak azaltzen dizkizuten.

Figma & Worköholics, zergatik osatzen dugu tandem perfektua?

Worköholics-eko diseinu-taldeak Figma erabiltzen du elkarlanerako tresna gisa duela 4 urtetik. Denbora horretan, gainerako taldeek (komunikazioa, marketina eta garapena, batez ere) diseinu-ekipoarekin batera erabili dute tresna, oso modu desberdinean, bakoitzaren beharren arabera:

  • Iruzkingileak: komunikazio- eta marketin-taldea, kopiak proposatzeaz, edukiak berrikusteaz eta UX Writing-a egiteaz arduratzen dena. Oharretara jo ohi dute aldaketak eskatzeko edo iradokitzeko, eta gero diseinu-taldeak pantailetara eramaten ditu.

  • Behatzaileak: garapen taldeak, ez dutelako errebisorearen rola betetzen, fitxategien geruzen artean nabigatzen dute kodera eraman behar dituzten propietateak eta baliabideak ateratzeko.

  • Editoreak: diseinu-ekipoa, hau da, etiketatzea, prototipoak, egokitzapenak, aldaketak eta abar egiteaz arduratzen diren pertsonak.

Figma pantaila-argazkia, pribilegio desberdinak dituzten erabiltzaileak gonbidatzeko aukerarekin (edizioa; ikustea; prototipoak soilik ikustea)

Gainera, barne-prestakuntzak ematen ditugu, talde osoa ahalik eta kualifikatuena egon dadin, eta ezagutzak beti delako hobea partekatua denean.

Duela gutxi, adibidez, agentzia osorako Figma-ren oinarrizko prestakuntza emateko beharra antzeman genuen. Bertan, zalantzak argitu ziren eta honako alderdi hauek azaldu ziren hastapen-maila batean:

  • Interfazea: Figma eta Figjam, panelak, komandoak, bista elektrikoak.
  • Artxiboei eta haien aukerei buruzko moduak edo baimenak.
  • Nola partekatu fitxategiak.
  • Egon daitezkeen alertak edo akatsak.
  • Objektuak.
  • Esportatzeko aukerak eta modu egokian nola egin behar den.

Zenbait kasutan, praktikara eramaten dugu, erabilera eta oinarrizko kontzeptu batzuk hobeto barneratzeko ariketekin.

Eta pastelaren ginga gisa, ezin izango genuke alde aurreratuenetako bat aipatu gabe joan: Figmaren komunitatea eta pluginak. Figma-ko komunitatea edozein erabiltzailek bere artxiboak zintzilika ditzakeen gunea da, gainerakoek ikusi, deskargatu, editatu...ahal izan ditzaten. Eta plugin-ak, komunitateak nahi duen aplikazioan instalatzeko garatutako osagarriak; horien helburua esperientzia, lan-fluxua eta abar hobetzea da.

Ekin Figma-ri, lanean jarraitzen dugu.