Komunikazio instituzionala bultzatze naming eta identitate bisualaren bidez












- Branding
- Dirección creativa
- Estrategia digitala
- Identidad visual
- Naming
BiscayTIKek, Bizkaiko Foru Aldundiak bultzatutako fundazioak, IKTak erabiliz lurraldeko udalak modernizatzea du helburu, eta proiektu bat proposatzen digu, administrazioan lan egiten duten pertsonentzako tresna katalogo zabala argiagoa eta ezagunagoa izan dadin. Erronka horri erantzuteko, identitate-sistema global berritua sortu dugu, bai ikusmenari dagokionez, bai namingari dagokionez.
BiscayTIKek dozenaka zerbitzu teknologiko eskaintzen dizkie Bizkaiko udalerri eta biztanleei. Aplikazio kopuru horrek rebranding lan bat behar zuen, haiek behar bezala identifikatzeko eta balizko nahasmenduak saihesteko.
Aurrera egiteko, gure iragana besarkatu behar dugu
Kirmen Uribe idazlearen hitzetan, “abangoardia maite duen antzinako herrialde bat” da euskal hiztunak atzerrian aurkezteko gutuna. Antzinako eta egungo erreferentziak biltzen dituen premisa horretatik abiatuta erantzuten diogu gure bezeroak planteatzen digun erronkari.
Fundazioak Getxon duen egoitzaren multzo arkitektonikoak indartu egiten du ideia hori, eraikin zaharraren (Bake Eder jauregi berritua) eta beiraz eta altzairuz eraikitako beste baten bidez; biak pasabide batek lotzen ditu, iraganaren eta orainaren arteko loturaren sinboloa. Ekidin ezinezko pista, planteatutako branding soluziora naturalki garamatzana.
Ezezaguna izendatzea eta pertsonengana hurbiltzea
Elkarreragingarritasuna, Erregistro Elektroniko Orokorra, behin betiko artxibo bakarra edo Open Data Municipal dira BiscayTIKek bere egunerokotasunean erabiltzen dituen terminoetako batzuk. Pertsona gehienok gutxi edo batere ohituta ez gauden hitzak dira; izen konplexuak eta ez oso iradokitzaileak, asimilatzen zailak.
Era berean, tresna asko desberdinak direnez elkarren artean, haien arteko lotura bat sortzeko beharra hauteman da, nahiz eta saihestu egin behar den nahaste gehiago sor lezakeen antzeko eraikuntza batetik abiatzea. Irtenbide gisa, eraikuntza sintaktikoko eredu desberdinak erabiltzeko ideiatik abiatzen gara, hala nola eraikuntza deskribatzailea edo neologismoak, bai eta termino abstraktuak, iradokitzaileak, gogorarazleak edo asoziatiboak ere.

Naming-a istorioak kontatzeko bide gisa
BiscayTIKek eskaintzen dituen tresnetarako planteatu den naming-aren funtsezko ezaugarrietako bat hizkuntzarekin lotuta dago. Azken finean, bizkaitarren kudeaketa digitalak erraztea da Fundazioaren helburua, eta gizarte bat batzen duen zerbait baldin badago, gizarte horrek hitz egiten duen hizkuntza da, zalantzarik gabe. Gainera, kontuan izanik BiscayTIKek euskara sustatzeko eta bultzatzeko ere lan egiten duela, tresna bakoitzaren izenak hizkuntza hori izan behar du beti lehentasunezkotzat.
Horrela, euskaratik abiatzeko erabakia hartzen da Fundazioaren tresna ezberdinen naming-a sortzeko prozesuari aurre egiteko orduan. Naming artikuluan zehazten dugun bezala, “naming-ak istorioen bide bat izan behar du, erakargarria izan behar du bai morfologikoki, bai ikusmenaren eta entzumenaren aldetik, eta oroigarritasuna eta garrantzia sortu behar du publikoarentzat.” Horrela, deskribapenaren, etimologiaren, patronimiaren eta toponimiaren aldetik abiatzen den formula baten bidez, bi hitz edo gehiago dituen eraikuntza bat ekar dezake, bai eta azken hitzaren edo tresnen zerrenda bat ere.
Tresnak izendatzeko orduan euskara erabiltzeak tresna horiek zuzentzen zaizkion gizartera hurbiltzen ditu, eta BiscayTIKek hizkuntza sustatzeko hartutako konpromisoa betetzen du.
Identitate bisual kontzeptuala, erabat aldakorra eta moldagarria
Naming-aren kontzeptu sortzailea bere identitate bisualera ere eramaten da, eta horretarako, guztiz malgua den identitate sistema planteatzen da, tresna bakoitzaren helburua islatzeko gai dena. Fundazioaren egoitzaren arkitekturara itzuliz, eraikin bakoitzaren planoei erreparatuko diegu. Horietatik zenbait elementu geometriko adierazgarri ateratzen ditugu (leiho baten arkua, adibidez), eta, hala, tresna bakoitzaren ikusizko identitatea osatzen duten konposizioak sortzen ditugu. Tresna horiek, modu sinplifikatuan eta kontzeptualean, tresna bakoitzaren funtzioari buruz hitz egiten digute, eta, hala, tresna bakoitzaren naming-aren aukeraketa indartzen da.
Erreminten kategorizazioa eta familiakako erlazioa kolorearen erabileraren bidez lantzen da. Antzinakoa eta garaikidea lotzen dituen kontzeptu sortzailea, beste behin ere, materialaren erabileraren bidez lekualdatzen da, kolorezko masa uniforme, ukigarri eta solidoa erabiliz, iragana gogora ekartzeko, eta material kristalinoagoa edo zeharrargiagoa, egungoa islatzen duena. Horrela, bi baliabideen gainjartzearen bidez planoan antzeman dezakegun batasuna erdiesten da, lotura hori, batasun hori indartuz.
Kredituak
- Oskar Gezuraga
- Anaitz Cid
- Manex Zabala
- Peio Murgia
- BiscayTIK